تشک ایرانی بخریم یا خارجی؟ 6 نکته مهم خرید از سایت تشک رویال

تجهیزات پیشرفته خط تولید تشک رویال

تشک ایرانی یا خارجی؟

سال‌هاست اکثر مردم در بازار به‌دنبال کالای‌ خارجی می‌گردند و ایرانی‌نبودن برند تولیدکننده را دلیل بر کیفیت بیشتر آن می‌دانند. متاسفانه این ذهنیت کهنه حتی در مورد کالای خواب هم صادق است! غافل از اینکه تشک‌های داخلی هم براساس تکنولوژی‌ها و توسط دستگاه‌های خارجی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. مانده‌اید سر دوراهی؟ نمی‌دانید تسلیم ذهنیت «برند خارجی، برند برتر» شوید یا برای یک بار هم شده، کیفیت کالای خواب ایرانی را امتحان کرده و در عین حال از تولید داخلی حمایت کنید؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا انتخاب را برایتان ساده‌تر کنیم.

تفاوت تشک ایرانی و خارجی

ویژگی‌های یک تشک عالی؛ ایرانی یا خارجی!

فارغ از اینکه تشکی که می‌خرید ایرانی یا خارجیست، ویژگی‌هایی هست که باید هنگام خرید در نظر بگیرید. اولین نکته ارتفاع تشک است که از ۲۲ تا حداکثر ۳۰ سانتی‌متر در بازار یافت می‌شود. قد تشک باید دقیقا متناسب با قد فرد و سفتی و نرمی آن متناسب با وزن فرد باشد تا خواب راحتی داشته باشد. به یاد داشته باشید استفاده از پارچه‌های مرغوب و مقاوم، خاصیت ضدباکتریایی و ضدتعریق بودن پارچه تشک و داشتن گارانتی معتبر بسیار معم و ضروری است. اندازه تشک باید استاندارد باشد، فنرها بهترین نوع موجود در بازار باشند، دوخت تشک کاملا تمیز و استاندارد باشد و از الیاف مرغوب در ساخت آن استفاده شده باشد.

تشک متناسب با وزن

تشک متناسب با وزن

انواع تشک ایرانی و خارجی در بازار

در این بخش نگاهی به پرطرفدارترین تشک‌ها در بازار ایران می‌اندازیم.

  • تشک طبی: تشک طبی چه از نوع یونولیتی و چه از نوع اسفنجی راحت‌ترین نوع تشک برای کسانی است که همیشه بعد از خواب گرفتار دردهای مفصلی می‌شوند یا مشکل کمر و گردن دارند. سفت بودن این نوع تخت دوای دردهای مفصلی است.
  • تشک فنری: بیشتر خانواده‌های ایرانی از تشک‌های فنری استفاده می‌کنند که نرم‌تر از تشک‌های طبی است و خواب راحتی دارد.
  • تشک طبی فنری: این نوع تشک ترکیب بی‌نظیری از مزایای دو نوع تشک پرطرفدار یعنی فنری و طبی است. کسانی که سراغ این نوع تشک می‌روند لزوما درد مفصلی ندارند؛ اما تشک طبی معمولا زیر نظر پزشک انتخاب و استفاداه می‌شود.
  • تشک مموری فوم: این نوع تشک‌ها از فوم پلی یورتان تهیه می‌شوند و نسبت به تشک‌های طبی نرم‌ترند. این تشک فرم بدن را به خود می‌گیرد و فشار وارده به بدن را کم می‌کند.
تشک رویال ایرانی

تشک رویال ایرانی

تفاوت تشک ایرانی و خارجی

در ادامه این بخش برخی از تفاوت‌های مهم و برجسته تشک ایرانی و خارجی را با هم مرور می‌کنیم.

۱. مسئله مهم ضمانت نامه

این روزها هیچ تولیدکننده‌ای تشک را بدون گارانتی به مشتری تحویل نمی‌دهد. مسئله‌ای که وجود دارد، مدت‌زمان گارانتی و پوشش‌دهی آن در شرایط مختلف است. حتی بی‌کیفیت‌ترین تشک‌ها تا ۲ سال اول سالم و قابل استفاده‌اند، بنابراین هنگام خرید تشک ایرانی و خارجی، دقت کنید که مدت‌زمان اعتبار ضمانت‌نامه آن بیشتر از ۲ سال باشد.

۲. تنوع مدل‌های ایرانی و خارجی

قبل‌تر تنوع مدل‌های تشک ایرانی نسبت به خارجی کمتر بود؛ اما در حال حاضر تنوع تشک‌ها دست مشتریان را برای انتخاب کاملا باز می‌گذارد. برای مثال اگر قصد خرید تشک رویال را دارید، در سایت تشک رویال می‌توانید انواع محصولات و کالای خواب این برند را بادقت ببینید و با خیال راحت انتخاب کنید. به همین ترتیب، برندهای خارجی برای ارائه محصولات متنوع و باکیفیت خود، حضور فعالی در بازار ایران دارند.

تشک ایرانی بهتر است یا خارجی؟

تشک ایرانی بهتر است یا خارجی؟

۳. ارائه فاکتور رضایت مشتریان قبلی

نیاز به گفتن و یادآوری نیست که ارائه فاکتور رضایت مشتریان قبلی به خریداران جدید و نمایش این رضایت‌ در شبکه‌های اجتماعی و صفحات مجازی، درصد فروش را به‌طرز چشمگیری بالا می‌برد. درحال‌حاضر برندهای خارجی در این زمینه قوی‌تر از برندهای تشک ایرانی عمل می‌کنند. یعنی علی‌رغم کیفیت بالای محصولات داخلی، نسبت به تولیدکنندگان خارجی به برندسازی، جلب رضایت مشتری و نمایش این رضایت به دنیا کمتر اهمیت می‌دهند.

۴. تجهیزات پیشرفته خط تولید

دسترسی تولیدکنندگان خارجی به جدیدترین ماشین‌آلات و ابزار خط تولید بهتر و راحت‌تر است. بنابراین عجیب نیست اگر از تجهیزات پیشرفته خط تولید آنها، تشک‌های باکیفیت‌تری تولید و روانه بازار شود.

تجهیزات پیشرفته خط تولید تشک رویال

تجهیزات پیشرفته خط تولید تشک رویال

۵. استفاده از مواد اولیه مرغوب

خوشبختانه هرچه جلوتر می‌رویم دسترسی تولیدکنندگان داخلی به مواد اولیه باکیفیت بیشتر می‌شود. با این وجود، کماکان دسترسی تولیدکنندگان خارجی به متریال اصلی و باکیفیت بیشتر است! این تفاوت کیفیت در اثر استفاده مداوم و تغییرات بافت تشک‌ها مشهود خواهد بود.

۶. قیمت تشک‌های داخلی و خارجی

این طبیعی است که قیمت محصولات و کالای خواب داخلی در ایران ارزان‌تر از محصولات برندهای خارجی باشد. خصوصا با توجه به نوسانات بازار و بالا بودن قیمت ارز، این تفاوت قیمت قابل ملاحظه است. به همین خاطر، خریداران برندهای خارجی در بازار ایران محدودند و بیشتر مصرف‌کنندگان داخلی ترجیح می‌دهد برای تشک‌های باکیفیت داخلی هزینه کنند.

تشک ایرانی بهتر است یا خارجی؟

چند لحظه ایرانی یا خارجی بودن تشک را فراموش کنید! تشکی خوب است که نقاط فشار آن در وضعیت صحیح خود باشند تا حالت طبیعی انحنای ستون فقرات را در طول خواب شبانه حفظ کنند. دیگر ویژگی‌های مهم دوام تشک، جنس پارچه به‌کاررفته و بسته‌بندی تشک است که کیفیت آن را تعیین می‌کنند. در بخش ابتدایی این مقاله مفصل به ویژگی‌های یک تشک خوب پرداختیم و با آنها آشنایید.

بدیهی است تولیدکنندگان خارجی دسترسی بهتری به ماشین‌آلات و مواد اولیه باکیفیت برای تولید تشک داشته باشند. خوشبختانه در سال‌های اخیر شرکت‌های تولیدکننده ایرانی توانسته‌اند پابه‌پای برندهای تولید تشک خارجی حرکت کنند و کیفیت محصولات خود را به بالاترین استانداردهای کالای خواب در دنیا برسانند. در صورت خرید تشک ایرانی از یک شرکت داخلی خوش‌آوازه مثل تشک رویال، می‌توانید با خیال راحت محصولی به خانه بیاورید که سال‌های سال در خدمت خواب نرم و راحت شماست. اما خوب است قبل از خرید به این نکات توجه کنید:

  • اگر به‌دنبال تشکی می‌گردید که بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته و به بازار عرضه شده باشد، پیشنهاد ما به شما تشک‌های خارجی است. ولی به خاطر داشته باشید که سازگاری تشک‌های ایرانی با فیزیک افراد به‌مراتب بیشتر از نمونه‌های خارجی است.
  • اگر تنوع سایز و ابعاد تشک برایتان اهمیت دارد، سراغ تشک‌های ایرانی بروید. به دلایل نامعلوم، تنوع سایزبندی تشک‌های خارجی به نسبت کمتر است. اما ابعاد تشک‌های ایرانی دست خریدار را برای انتخاب تشکی متناسب با سرویس خواب خود کاملا باز می‌گذارد.

تجهیزات پیشرفته خط تولید تشک رویال

سخن پایانی

خارجی و ایرانی ندارد؛ تشکی می‌تواند کیفیت خواب فرد را تضمین کند که استاندارد و راحت باشد. در بازار ایران، رقابت میان کالاهای باکیفیت ایرانی و نمونه‌های برند خارجی تنگاتنگ است. هریک از آنها ویژگی‌هایی دارند که دانستن آنها به انتخاب راحت‌تر میان آنها کمک می‌کند. در این مقاله تلاش کردیم با معرفی این ویژگی‌ها و بیان تفاوت‌های آنها، راهنمای شما در خرید تشک ایرانی و خارجی باشیم.(میز و صندلی)

شما تشک خارجی می‌خرید یا ایرانی؟ بنظرتان کالای خواب ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد که در برندهای خارجی دیده نمی‌شود؟ مشتاق شنیدن نظرات‌تان هستیم. شما تجربه خرید تشک برای افراد سنگین وزن را دارید؟ اگر نکات مهمی می‌دانید که باید به آنها توجه کرد، حتما در بخش نظرات برای ما بنویسید. حتی میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین سایت تشک رویال به نشانی www.royalmatress.com و شماره تماس های 09120463685 و 09129532629 مشاوره رایگان بگیرید و خرید انواع تشک طبی و طبی فنری خود را با خیال راحت انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

جدیدترین محصولات

پر فروش ترین محصولات

مقالات مرتبط

سبد خرید
پیام دهید
مشاوره قبل خرید